Deklaracja dostępności
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Programu Absolwenckiego UMK.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodność (niezgodności) lub wyłączenia wymieniono poniżej:
- wygląd i działanie menu różni się na podstronach,
- występują elementy o zbyt niskim kontraście,
- grafiki nie posiadają tekstu alternatywnego,
- filmy nie posiadają napisów rozszerzonych,
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji,
- strony otwierają się w nowym oknie,
- nagłówki nie mają logicznej kolejności.
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację dostępności cyfrowej sporządzono na podstawie samobadania przeprowadzonego przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać na adres e-mail dostepnosc@umk.pl.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Żądanie można wysłać drogą elektroniczną na adres: dostepnosc@umk.pl.
W takim żądaniu należy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swój adres e-mail lub adres zamieszkania,
- adres strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiemy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów to wskażemy nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja lub zaproponowane rozwiązania będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować:
- pisemnie na adres: Zespół Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami, ul. Reja 25, 87-100 Toruń,
- pocztą elektroniczną na adres: dostepnosc@umk.pl,
- ustnie – do protokołu, który w czasie spotkania sporządzi pracownik Uczelni.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Deklarację dostępności architektonicznej sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.