Wyprawa dookoła świata rodziny Łopacińskich

Wojciech Łopaciński, absolwent studiów MBA na UMK, wraz z żoną Elizą i dwójką dzieci (Łucja 10 i Wojtek 12 lat) 12 czerwca 2014 pożegnali się z nami i wyruszyli w roczną podróż dookoła świata.

Planują odwiedzić wiele krajów w Ameryce, Afryce, Azji, a także na Antarktydzie! Zaczynają od Gwatemali.

Skąd wziął się pomysł na taką podróż?

"Pracując intensywnie zawodowo za mało czasu poświęcaliśmy dzieciom. W trakcie tej wyprawy chcemy to zmienić i być razem 24 godziny przez 365 dni. To nasz ostatni moment. Wkrótce Wojtek, jako dorosły nastolatek będzie miał własne pomysły na spędzanie czasu wolnego." - mówi Wojciech Łopaciński.

Projekt "Szkoły świata"

W ramach swojego projektu "Szkoły świata" podróżnicy będą popularyzować polską kulturę, odwiedzając lokalne szkoły i opowiadając ich uczniom o Polsce i Toruniu.

Program "Absolwent UMK obejmuje patronat nad wyprawą.

Na fotografii: spotkanie edukacyjne w szkole w Meksyku.

Relacje

Strona wyprawy - tu znajdziesz kompletne relacje

Pocztówki z wyprawy

"Skończyliśmy dziś wakacje w Tulum u Czarka i Wioletty. Dobrze spotkać czasami Polaków. Czarek jest absolwentem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika a ja skończyłem tam MBA i prowadziłem przez kilka semstrów zajęcia dla studentów. Jedziemy pod patronatem Programu Absolwentów przy UMK, dzięki któremu Czarek dowiedział się o naszej wyprawie. Pożegnaliśmy się z zółwiami pływając z nimi na plaży w Akumal i ruszyliśmy autobusem ADO do Chichen Itza."

Na fotografii (od lewej): Wojtek Łopaciński, Cezary Wirth, Wojciech Łopaciński, Wioletta, Eliza Łopacińska, Łucja Łopacińska

"Te 3 tysiące metrów wspinania się czujemy jeszce teraz, kilka dni po zdobyciu szczytu. Bolą nas łydki i kręgosłupy, bo zabraliśmy ze sobą 2 namioty i jedzenie na 2 dni dla 4 osób. Najcięższy był zapas wody dla nas wszytskich. Praktycznie dopiero dziś pożądnie się wyspaliśmy po wspinaczce. Ten wulkan był szczególny. Bezpośrednio pod nim znajduje się drugie, co do wielkości jezioro w Gwatemali: Atitlan. Święta Woda dla miejscowych Majów."

• Rozmowa z Wojciechem Łopacińskim w Dzienniku "Nowości"